Na stronach PISKP ukazała się informacja o konferencji lobbystów z SDCM[1], w której uczestniczył Prezes L. Turek.
Żałować tylko należy, że takiej lub chociaż podobnej, bo merytorycznej konferencji nie potrafi jeszcze zorganizować nasz OSDS. Bo techniczne możliwości w Świętoszowie są[2], tylko chyba brak woli. Ale może kiedyś tam . . .
Żałować także należy, że rozmawiano tam o nas, ale bez nas (sic!).
Ale na razie pozwólcie, że odniosę się do paru tez zawartych w wystąpieniu dr inż. Leszka Turka, który poruszył tam kwestie uregulowań prawnych dla SKP oraz problemom związanym z BT.
Na naszą uwagę szczególnie zasługuje fakt, że dr. inż. Leszek Turek nie ukrywa w tajemnicy (najważniejszych dla środowiska SKP!) tez grupy roboczej powołanej z inicjatywy Ministerstwa Transportu (…).
Ja także zgadzam się z Panem Prezesem, że „SKP funkcjonują w Polsce w specyficznej sytuacji.”. Warto jednak zatrzymać się nieco nad tą „specyficzną sytuacją”, aby czytelnie określić jej charakterystykę. Albowiem sprowadzanie tego zagadnienia tylko do problemu niekontrolowanego rozrostu SKP, jako źródło wielu patologii, jest ważny.
Ale Pan Prezes zapomniał wspomnieć o kolejnych źródłach naszych patologii, które generują:
Lobbyści, którzy za posiadane pieniądze (mają ich nadmiar!) przekłamują wizerunek naszej branży, a szczególnie naszego UDS-owego środowiska w środkach masowego przekazu,
Właściciele naszych SKP, którzy określają często dość szczególne (?!) warunki i zasady pracy dla zatrudnianych pracowników, a naszych Kolegów UDS-ów,
Urzędnicy – nie tylko resortu infrastruktury – tworzący nasze dziurawe PoRD i niekonstytucyjne rozwiązania (art. 84 ust. 3 PoRD),
Zarządy naszych branżowych organizacji, także OSDS i PISKP, akceptują bezprawne rozwiązania w sytuacji, gdy mają wystarczającą w tym zakresie wiedzę oraz możliwości podjęcia właściwej interwencji.
Wszyscy musimy się zgodzić bardzo ważnym stwierdzeniem Pana Prezesa o tym, że cyt.:
„Badanie techniczne nie jest usługą, to czynność kontrolna, która decyduje o dopuszczeniu pojazdu do ruchu.”, gdyż powinno to implikować niezbędne zachowania całej naszej branży, począwszy od P.T. Klienta, poprzez UDS-a, do urzędnika kontrolującego lub nadzorującego pracę SKP[3].
I jeżeli mniej mnie interesuje problem archiwizacji wyników BT[4] na SKP, to bardziej mnie interesuje, czy nasze branżowe organizacje (PISKP[5] i OSDS) będą w stanie wywalczyć coś w zamian za tę ewentualną dodatkową dla nas (UDS-ów) czynność.
A próby lobbystów i wspierających ich urzędników w zakresie „Wymuszenie przesyłania danych pomiarowych do programu obsługującego stację kontroli pojazdów” bez stosownej dla naszego środowiska rekompensaty, powinno spotkać się ze zdecydowanym sprzeciwem całego naszego środowiska – do zatrzymania pracy na stacjach kontroli pojazdów włącznie.
I jeszcze słowo o pozytywnym zabarwieniu. A mianowicie dobrze się stało, że ta konferencja zawierała także treści o tak potrzebnym w naszej branży marketingu. Wypada mieć tylko już nadzieję, że pozytywnym efektem wysłuchania tej marketingowej części konferencji będzie wzrost ilości członków naszych branżowych organizacji (także OSDS-u[6]).
Jeśli zaś nie uda się naszemu środowisku przeciwstawić tym niekorzystnym dla naszego środowiska poczynaniom lobbystów, to czy nie będzie to dobry czas na zastanowienie się . . .? Bo zbliżający się koniec roku, to dobry czas na podsumowania. Nasza stojąca w miejscu (dreptająca!) branża bezwzględnie wymaga takiego podsumowania. Więc zastanówmy się wspólnie nad zmianą koni, które ciągną nasz branżowy wóz.
Bo, ile jeszcze tego stania, proszenia się i czekania. Ile to jeszcze porażek możemy znieść, ile kolejnych lat i miesięcy . . . .
Dziadek Piotra
[1] Lobbyści zrzeszenie w Stowarzyszeniu Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.
[2] Jak zapewniał mnie Piotr i Waldek, to obiekty kasyna wojskowego w Świętoszowie będą do naszej dyspozycji w okresie max. 1/2 roku od zawiązania OSDS-u. To z tego powodu wyraziłem zgodę na przeniesienie siedziby naszego Stowarzyszenia do Świętoszowa.
[3] SKP, to miejsce pracy UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów (okręgowa lub podstawowa).
[4] BT, to badanie techniczne pojazdu, okresowe lub dodatkowe, które wykonuje UDS na SKP.
[5] PISKP, to Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów skupiająca właścicieli naszych SKP i często zapominająca o swoich własnych pracownikach.
[6] Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych, które powstało 1 lipca 2012 r. na bazie doświadczeń i w oparciu o przekształcenie SDS-u w stowarz
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 3 2013
KONFERENCJA SDCM
Konferencja SDCM.
Na stronach PISKP ukazała się informacja o konferencji lobbystów z SDCM[1], w której uczestniczył Prezes L. Turek.
Żałować tylko należy, że takiej lub chociaż podobnej, bo merytorycznej konferencji nie potrafi jeszcze zorganizować nasz OSDS. Bo techniczne możliwości w Świętoszowie są[2], tylko chyba brak woli. Ale może kiedyś tam . . .
Żałować także należy, że rozmawiano tam o nas, ale bez nas (sic!).
Ale na razie pozwólcie, że odniosę się do paru tez zawartych w wystąpieniu dr inż. Leszka Turka, który poruszył tam kwestie uregulowań prawnych dla SKP oraz problemom związanym z BT.
Na naszą uwagę szczególnie zasługuje fakt, że dr. inż. Leszek Turek nie ukrywa w tajemnicy (najważniejszych dla środowiska SKP!) tez grupy roboczej powołanej z inicjatywy Ministerstwa Transportu (…).
Ja także zgadzam się z Panem Prezesem, że „SKP funkcjonują w Polsce w specyficznej sytuacji.”. Warto jednak zatrzymać się nieco nad tą „specyficzną sytuacją”, aby czytelnie określić jej charakterystykę. Albowiem sprowadzanie tego zagadnienia tylko do problemu niekontrolowanego rozrostu SKP, jako źródło wielu patologii, jest ważny.
Ale Pan Prezes zapomniał wspomnieć o kolejnych źródłach naszych patologii, które generują:
Wszyscy musimy się zgodzić bardzo ważnym stwierdzeniem Pana Prezesa o tym, że cyt.:
„Badanie techniczne nie jest usługą, to czynność kontrolna, która decyduje o dopuszczeniu pojazdu do ruchu.”, gdyż powinno to implikować niezbędne zachowania całej naszej branży, począwszy od P.T. Klienta, poprzez UDS-a, do urzędnika kontrolującego lub nadzorującego pracę SKP[3].
I jeżeli mniej mnie interesuje problem archiwizacji wyników BT[4] na SKP, to bardziej mnie interesuje, czy nasze branżowe organizacje (PISKP[5] i OSDS) będą w stanie wywalczyć coś w zamian za tę ewentualną dodatkową dla nas (UDS-ów) czynność.
A próby lobbystów i wspierających ich urzędników w zakresie „Wymuszenie przesyłania danych pomiarowych do programu obsługującego stację kontroli pojazdów” bez stosownej dla naszego środowiska rekompensaty, powinno spotkać się ze zdecydowanym sprzeciwem całego naszego środowiska – do zatrzymania pracy na stacjach kontroli pojazdów włącznie.
I jeszcze słowo o pozytywnym zabarwieniu. A mianowicie dobrze się stało, że ta konferencja zawierała także treści o tak potrzebnym w naszej branży marketingu. Wypada mieć tylko już nadzieję, że pozytywnym efektem wysłuchania tej marketingowej części konferencji będzie wzrost ilości członków naszych branżowych organizacji (także OSDS-u[6]).
Jeśli zaś nie uda się naszemu środowisku przeciwstawić tym niekorzystnym dla naszego środowiska poczynaniom lobbystów, to czy nie będzie to dobry czas na zastanowienie się . . .? Bo zbliżający się koniec roku, to dobry czas na podsumowania. Nasza stojąca w miejscu (dreptająca!) branża bezwzględnie wymaga takiego podsumowania. Więc zastanówmy się wspólnie nad zmianą koni, które ciągną nasz branżowy wóz.
Bo, ile jeszcze tego stania, proszenia się i czekania. Ile to jeszcze porażek możemy znieść, ile kolejnych lat i miesięcy . . . .
Dziadek Piotra
[1] Lobbyści zrzeszenie w Stowarzyszeniu Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.
[2] Jak zapewniał mnie Piotr i Waldek, to obiekty kasyna wojskowego w Świętoszowie będą do naszej dyspozycji w okresie max. 1/2 roku od zawiązania OSDS-u. To z tego powodu wyraziłem zgodę na przeniesienie siedziby naszego Stowarzyszenia do Świętoszowa.
[3] SKP, to miejsce pracy UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów (okręgowa lub podstawowa).
[4] BT, to badanie techniczne pojazdu, okresowe lub dodatkowe, które wykonuje UDS na SKP.
[5] PISKP, to Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów skupiająca właścicieli naszych SKP i często zapominająca o swoich własnych pracownikach.
[6] Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych, które powstało 1 lipca 2012 r. na bazie doświadczeń i w oparciu o przekształcenie SDS-u w stowarz
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: diagnosta samochodowy, PISKP, PNP, rola Zarządu OSDS, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)