Otrzymałem/otrzymaliśmy właśnie kolejny egzemplarz „Wiadomości – wolny rynek, wolny warsztat” nr 53. To wydawnictwo firmy Inter Cars przeznaczone jest generalnie dla warsztatowców. Na temat tego dwumiesięcznika pisałem już wcześniej http://www.diagnostasamochodowy.pl/2012/wspolpraca-i-rozwoj/, choć kilka razy nawiązywałem także do jego zawartości. Potem także zdarzyło mi się postulować, aby jego Redakcja otwarła się nieco na problematykę naszego środowiska, czyli związaną z naszą pracą i funkcjonowaniem SKP.
Ale jest, jak jest, więc wracajmy do lektury.
Na wstępie warto zastanowić się nad słowami Roberta Kierzek, który jest Prezesem Inter Cars. Dowiadujemy się bowiem dość ważnych informacji, a mianowicie, że przez ostatnie 23 lata funkcjonowania na rynku, ta nasza, bo polska firma, działająca w 11 europejskich krajach jest w pierwszej trójce dystrybutorów w Europie (sic!). To niewątpliwy powód do dumy.
Potem ciekawa (ciekawostka?) historia budowy repliki Subaru WRC.
A dalej bardzie poważnie, bo na str. 8 między innymi na temat BRD, czyli o poprawie bezpieczeństwa na drogach w kontekście planowanych od 2015 r. usług:
eCall – powiadamianie o nagłych wypadkach,
bCall – powiadamianie o awarii pojazdu,
sCall – serwisowanie samochodu.
Osobiście zgadzam się z postulatem wynikającym z tego artykułu o tym, żeby producent pojazdu nie narzucam nam – wszystkim użytkownikom pojazdów – warsztatu do naprawy ewentualnej usterki w ramach tych systemów telematyki.
A na stronie 9 ciekawe rozważania o motywacji pracowników, które sprawdzą się także na naszych SKP. Wniosek jest jeden, ale za to jak prosty. Mianowicie, dobre zarządzanie podnosi efekty pracy. Warto te tezy jakoś przekazać także zarządom naszych organizacji branżowych, gdyż większa efektywność zawsze wiąże się z większą demokracją w procesie podejmowania decyzji (sic!).
Ponadto zainteresowało mnie to wszystko, co zaprezentowano w tym numerze „na czasie”. Czyli o oświetleniu pojazdów oraz o serwisie akumulatorów samochodowych, o systemie elektronicznego ogrzewania postojowego (str. 29), o ewentualnych problemach z nagrzewnicą (str. 36), a także o wejściu w życie z dniem 4 stycznia 2014 r. zakazu sprzedaży tych produktów, które zawierają więcej niż 3% wagowego stężenia metanolu (zimowe płyny i koncentraty). Spowoduje to dość istotna podwyżkę cen takich produktów (str. 19).
Ponadto bardzo wiele praktycznych porad, które przydadzą się nie tylko warsztatowcom. A na stronie 80 niespodzianka, bo bardzo atrakcyjny konkurs motoryzacyjny. A ta atrakcja sprowadza się nie tylko do ciekawych pytań, ale także do ciekawych nagród – i każdy z nas ma szansę.
Więc zapraszam do lektury, bo kto czyta, ten nie błądzi.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
A poniżej parę prostych porad ze strony 41 o przedwczesnym zużyciu ogumienia.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 23 2013
KOLEJNY PREZENT
Kolejny prezent, tym razem z Inter Cars-u..
Otrzymałem/otrzymaliśmy właśnie kolejny egzemplarz „Wiadomości – wolny rynek, wolny warsztat” nr 53. To wydawnictwo firmy Inter Cars przeznaczone jest generalnie dla warsztatowców. Na temat tego dwumiesięcznika pisałem już wcześniej http://www.diagnostasamochodowy.pl/2012/wspolpraca-i-rozwoj/, choć kilka razy nawiązywałem także do jego zawartości. Potem także zdarzyło mi się postulować, aby jego Redakcja otwarła się nieco na problematykę naszego środowiska, czyli związaną z naszą pracą i funkcjonowaniem SKP.
Ale jest, jak jest, więc wracajmy do lektury.
Na wstępie warto zastanowić się nad słowami Roberta Kierzek, który jest Prezesem Inter Cars. Dowiadujemy się bowiem dość ważnych informacji, a mianowicie, że przez ostatnie 23 lata funkcjonowania na rynku, ta nasza, bo polska firma, działająca w 11 europejskich krajach jest w pierwszej trójce dystrybutorów w Europie (sic!). To niewątpliwy powód do dumy.
Potem ciekawa (ciekawostka?) historia budowy repliki Subaru WRC.
A dalej bardzie poważnie, bo na str. 8 między innymi na temat BRD, czyli o poprawie bezpieczeństwa na drogach w kontekście planowanych od 2015 r. usług:
Osobiście zgadzam się z postulatem wynikającym z tego artykułu o tym, żeby producent pojazdu nie narzucam nam – wszystkim użytkownikom pojazdów – warsztatu do naprawy ewentualnej usterki w ramach tych systemów telematyki.
A na stronie 9 ciekawe rozważania o motywacji pracowników, które sprawdzą się także na naszych SKP. Wniosek jest jeden, ale za to jak prosty. Mianowicie, dobre zarządzanie podnosi efekty pracy. Warto te tezy jakoś przekazać także zarządom naszych organizacji branżowych, gdyż większa efektywność zawsze wiąże się z większą demokracją w procesie podejmowania decyzji (sic!).
Ponadto zainteresowało mnie to wszystko, co zaprezentowano w tym numerze „na czasie”. Czyli o oświetleniu pojazdów oraz o serwisie akumulatorów samochodowych, o systemie elektronicznego ogrzewania postojowego (str. 29), o ewentualnych problemach z nagrzewnicą (str. 36), a także o wejściu w życie z dniem 4 stycznia 2014 r. zakazu sprzedaży tych produktów, które zawierają więcej niż 3% wagowego stężenia metanolu (zimowe płyny i koncentraty). Spowoduje to dość istotna podwyżkę cen takich produktów (str. 19).
Ponadto bardzo wiele praktycznych porad, które przydadzą się nie tylko warsztatowcom. A na stronie 80 niespodzianka, bo bardzo atrakcyjny konkurs motoryzacyjny. A ta atrakcja sprowadza się nie tylko do ciekawych pytań, ale także do ciekawych nagród – i każdy z nas ma szansę.
Więc zapraszam do lektury, bo kto czyta, ten nie błądzi.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
A poniżej parę prostych porad ze strony 41 o przedwczesnym zużyciu ogumienia.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: diagnosta samochodowy, motoryzacja, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), stan techniczny ciężarówek, warsztat przy SKP