Kolejne kłopoty kolejnego UDS[1]-a, bo kierowca pojechał w długą trasę, a przegląd „zrobił” (?) się sam.
Bo funkcjonariusze ITD[2] w okolicach Dzierżoniowa zatrzymali do kontroli kolejny samochód z naczepą. A jego kierowca już na wstępie kontroli oznajmił, że nie posiada DR[3] ciągnika siodłowego, ponieważ dokument ten został zatrzymany cztery dni wcześniej przez policję z uwagi na stwierdzone usterki techniczne (sic!).
A kolejna kontrola przeprowadzona przez ITD wykazała, że od tamtej pory stan samochodu się nie poprawił. Stwierdzono liczne usterki, których charakter wskazywał, że powstały one dużo wcześniej. W tej sytuacji skierowano pojazd na OSKP, gdzie zdiagnozowane zostały kolejne usterki. Ten ciągnik siodłowy miał m.in.:
Porozbijane lampy.
Niesprawne oświetlenie.
Niesprawny klakson.
Zużyte ogumienie.
Nieszczelności w układzie hamulcowym.
Całkowity brak hamulca na jednym z kół.
Wycieki płynów eksploatacyjnych.
Z kolei naczepa posiadała niesprawne następujące elementy:
amortyzatory,
zużyte opony,
niesprawne oświetlenie.
Ponadto, kontrolujący ten zestaw pojazdów Inspektorzy ustalili, że dwa dni wcześniej samochód miał zostać poddany OBT, jednakże w rzeczywistości kierowca w tym czasie wykonywał przewóz daleko poza miejscowością, w której miało się odbyć rzekome BT[4].
Kierowcę ukarano mandatem w wysokości 500 zł, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie wyjaśniające, mające na celu ustalenie osoby odpowiedzialnej za dopuszczenie do ruchu drogowego rażąco (!) niesprawnego pojazdu, który stanowił realne zagrożenie BRD[5].
Dodatkowo do starosty odpowiedzialnego za SKP[6] skierowany został wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia uprawnień temu naszemu koledze UDS-owi, który „przeprowadził (?)” fikcyjne OBT[7].
Ponadto, w związku z uzasadnionym podejrzeniem popełnienia przestępstwa, materiały z przeprowadzonej kontroli zostały przekazane do prokuratury, w celu oceny przez nią stwierdzonych nieprawidłowości w kontekście naruszenia przepisów Kodeksu Karnego (KK).[8]
I już tylko na marginesie zapytam Was, czy także zauważyliście, że te mądrale z ITD nie przedsięwzięli żadnych kroków wobec właściciela tej SKP?
Pyta i pozdrawia z urlopu
Dziadek Piotra
—————————-
P.S.
1. Dziękuję naszemu Koledze za przysłany namiar na w/w informacje.
2. Sopot jest najpiękniejszy o tej porze roku, bo jest wszystko to, co w lipcu i w sierpniu, tylko ludzi jakby mniej . . . .
[1] UDS, to pracownik SKP z państwowymi uprawnieniami, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[2] ITD, to Inspekcja Transportu Drogowego, której zlecono część wcześniejszych zadań Policji – bez uszczuplania jej struktur.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 9 2013
KOLEJNE KŁOPOTY
Kolejne kłopoty kolejnego UDS[1]-a, bo kierowca pojechał w długą trasę, a przegląd „zrobił” (?) się sam.
Bo funkcjonariusze ITD[2] w okolicach Dzierżoniowa zatrzymali do kontroli kolejny samochód z naczepą. A jego kierowca już na wstępie kontroli oznajmił, że nie posiada DR[3] ciągnika siodłowego, ponieważ dokument ten został zatrzymany cztery dni wcześniej przez policję z uwagi na stwierdzone usterki techniczne (sic!).
A kolejna kontrola przeprowadzona przez ITD wykazała, że od tamtej pory stan samochodu się nie poprawił. Stwierdzono liczne usterki, których charakter wskazywał, że powstały one dużo wcześniej. W tej sytuacji skierowano pojazd na OSKP, gdzie zdiagnozowane zostały kolejne usterki. Ten ciągnik siodłowy miał m.in.:
Z kolei naczepa posiadała niesprawne następujące elementy:
Ponadto, kontrolujący ten zestaw pojazdów Inspektorzy ustalili, że dwa dni wcześniej samochód miał zostać poddany OBT, jednakże w rzeczywistości kierowca w tym czasie wykonywał przewóz daleko poza miejscowością, w której miało się odbyć rzekome BT[4].
Kierowcę ukarano mandatem w wysokości 500 zł, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie wyjaśniające, mające na celu ustalenie osoby odpowiedzialnej za dopuszczenie do ruchu drogowego rażąco (!) niesprawnego pojazdu, który stanowił realne zagrożenie BRD[5].
Dodatkowo do starosty odpowiedzialnego za SKP[6] skierowany został wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia uprawnień temu naszemu koledze UDS-owi, który „przeprowadził (?)” fikcyjne OBT[7].
Ponadto, w związku z uzasadnionym podejrzeniem popełnienia przestępstwa, materiały z przeprowadzonej kontroli zostały przekazane do prokuratury, w celu oceny przez nią stwierdzonych nieprawidłowości w kontekście naruszenia przepisów Kodeksu Karnego (KK).[8]
I już tylko na marginesie zapytam Was, czy także zauważyliście, że te mądrale z ITD nie przedsięwzięli żadnych kroków wobec właściciela tej SKP?
Pyta i pozdrawia z urlopu
Dziadek Piotra
—————————-
P.S.
1. Dziękuję naszemu Koledze za przysłany namiar na w/w informacje.
2. Sopot jest najpiękniejszy o tej porze roku, bo jest wszystko to, co w lipcu i w sierpniu, tylko ludzi jakby mniej . . . .
[1] UDS, to pracownik SKP z państwowymi uprawnieniami, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[2] ITD, to Inspekcja Transportu Drogowego, której zlecono część wcześniejszych zadań Policji – bez uszczuplania jej struktur.
[3] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.
[4] BT, to badanie techniczne pojazdu, które może być obowiązkowe (OBT-okresowe) i dodatkowe-DBT.
[5] BRD, to Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego.
[6] SKP, to miejsce pracy UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów.
[7] OBT, to okresowe i jednocześnie obowiązkowe badanie techniczne pojazdu (najczęściej coroczne).
[8] Na podstawie: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/pojechal-w-dluga-trase-a-przeglad-sie-zrobil,1947865
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, GITD, motoryzacja, praca diagnosty, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), stan techniczny ciężarówek