Gimbusy i szkolne autobusy przedmiotem kontroli ITD[1].
Co ósmy skontrolowany przez ITD gimbus i autobus szkolny – od początku roku szkolnego 2013/14 – miał zatrzymany DR, co ósmy!
Czytając tę informację zastanawiam się, czy właścicielom naszych SKP obce jest życie i zdrowie naszych dzieci?
Aż 106 kontroli zakończyło się zatrzymaniem DR pojazdów z uwagi na zły stan techniczny, z czego w 38 przypadkach inspektorzy zakazali dalszej jazdy.[2]
60 kierowców zapłaciło mandaty karne, m.in. za braki w dokumentacji, niespełnienie wymogów niezbędnych do przewozu osób (np. brak szkolenia okresowego) czy nieprawidłowe oznakowanie pojazdu przewożącego dzieci (ciekawe, od jak dawna?).
Najwięcej procentowo DR[3] inspektorzy zatrzymali na terenie województwa dolnośląskiego. Na 129 przeprowadzonych kontroli zatrzymano aż 25 DR.[4] Więc dobrze, że PISKP przyjechał na teren naszego dolnośląskiego województwa ( – lider?!) ze szkoleniem z zakresu autobusów, to krok w dobrym kierunku.
Zaś wczoraj, czyli 03.10.2013 r., podczas rutynowych działań kontrolnych prowadzonych na terenie miasta Biskupiec inspektorzy z Warmińsko-Mazurskiego Inspektoratu Transportu Drogowego po przeprowadzeniu dokładnych oględzin pojazdu zauważyli, że:
bieżnik opony zamontowanej na osi napędowej autobusu odkleił się od konstrukcji opony. Powyższe groziło całkowitym uszkodzeniem konstrukcji opony z jej pęknięciem włącznie.
Dodatkowo stwierdzono poważny wyciek płynów eksploatacyjnych z komory silnika.
W tym przypadku inspektorzy bezwzględnie zakazali dalszej jazdy, a kierowca za stan techniczny pojazdu został ukarany mandatem karnym.
Gimbusy i autobusy szkolne są w gorszym stanie technicznym niż autokary przewożące dzieci na wypoczynek zimowy oraz letni.
W przypadku autokarów wycieczkowych inspektorzy zatrzymują DR średnio podczas co dwudziestej kontroli, zaś w przypadku gimbusów i autobusów szkolnych średnio podczas co ósmej kontroli.
Podczas tegorocznych wrześniowych kontroli autobusów szkolnych i gimbusów inspektorzy ITD zatrzymali więcej DR w porównaniu do początku ubiegłego roku szkolnego. Wtedy przez półtora miesiąca do połowy października 2012 r. na 750 kontroli zatrzymano 60 DR, z tego w 20 przypadkach inspektorzy zakazali dalszej jazdy.
Kontrole gimbusów i autobusów szkolnych będą prowadzone przez okres całego roku szkolnego. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas przewozu dzieci autobusami to jeden z głównych celów ITD. O taką kontrolę mogą poprosić sami rodzice, kontaktując się z właściwym wojewódzkim inspektoratem transportu drogowego.
Celem prowadzonych działań jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa dzieciom w drodze do szkoły.
=======================================
Dobrze, że chociaż jeszcze ITD dba o BRD. A po przeczytaniu powyższego zastanawiam się, czy my (!?), czy nasze UDS-owe środowisko także powinno prosić o takie kontrole, gdy przewożone są dzieci?
Czy o takie kontrole powinien wnosić także PSKP i OSDS?
Co o tym sądzicie?
A jeśli zgadzacie się z tezą mojego pytania, to może poprośmy także o właściwe kontrole naszych pracodawców – w zakresie sprawowania nadzoru nad UDS-ami?
I uwierzcie mi, to się da zrobić, tylko trzeba chcieć!
A PISKP wraz ze Stowarzyszniem Kierowników SKP powinien przestać chować głowę w piasek i udawać, że niczego nie widzi ….. – dla bezpieczeństwa naszych dzieci!
Kiedyś wreszcie trzeba powiedzieć głośno i wyrażnie:
dość tego!
Życie i zdrowie dzieci jest ważniejsze od obrotów na SKP!
Prosi i pozdrawia
Dziadek Piotra
——————–
P.S.
A zauważyliście, jak cicho i niepostrzeżenie przeszła pierwsza rocznica uzyskania wpisu w KRS dla naszego OSDS?
[1] Strona internetowa Głównej Inspekcji Transportu Drogowego.
[2] Tylko w miesiącu wrześniu inspektorzy skontrolowali blisko 850 tego typu pojazdów. Kontrole prowadzone są wyrywkowo, jak również na prośbę rodziców, dyrektorów szkół lub władz samorządowych. Kontrolowane są głównie autobusy dowożące dzieci do szkół w małych miejscowościach. Inspektorzy sprawdzają przede wszystkim stan techniczny pojazdów oraz uprawnienia oraz trzeźwość kierowców.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 4 2013
GIMBUSY I SZKOLNE AUTOBUSY
Gimbusy i szkolne autobusy przedmiotem kontroli ITD[1].
Co ósmy skontrolowany przez ITD gimbus i autobus szkolny – od początku roku szkolnego 2013/14 – miał zatrzymany DR, co ósmy!
Czytając tę informację zastanawiam się, czy właścicielom naszych SKP obce jest życie i zdrowie naszych dzieci?
Aż 106 kontroli zakończyło się zatrzymaniem DR pojazdów z uwagi na zły stan techniczny, z czego w 38 przypadkach inspektorzy zakazali dalszej jazdy.[2]
60 kierowców zapłaciło mandaty karne, m.in. za braki w dokumentacji, niespełnienie wymogów niezbędnych do przewozu osób (np. brak szkolenia okresowego) czy nieprawidłowe oznakowanie pojazdu przewożącego dzieci (ciekawe, od jak dawna?).
Najwięcej procentowo DR[3] inspektorzy zatrzymali na terenie województwa dolnośląskiego. Na 129 przeprowadzonych kontroli zatrzymano aż 25 DR.[4] Więc dobrze, że PISKP przyjechał na teren naszego dolnośląskiego województwa (
– lider?!) ze szkoleniem z zakresu autobusów, to krok w dobrym kierunku.
DR były zatrzymywane m.in. za:
Zaś wczoraj, czyli 03.10.2013 r., podczas rutynowych działań kontrolnych prowadzonych na terenie miasta Biskupiec inspektorzy z Warmińsko-Mazurskiego Inspektoratu Transportu Drogowego po przeprowadzeniu dokładnych oględzin pojazdu zauważyli, że:
W tym przypadku inspektorzy bezwzględnie zakazali dalszej jazdy, a kierowca za stan techniczny pojazdu został ukarany mandatem karnym.
Gimbusy i autobusy szkolne są w gorszym stanie technicznym niż autokary przewożące dzieci na wypoczynek zimowy oraz letni.
W przypadku autokarów wycieczkowych inspektorzy zatrzymują DR średnio podczas co dwudziestej kontroli, zaś w przypadku gimbusów i autobusów szkolnych średnio podczas co ósmej kontroli.
Podczas tegorocznych wrześniowych kontroli autobusów szkolnych i gimbusów inspektorzy ITD zatrzymali więcej DR w porównaniu do początku ubiegłego roku szkolnego. Wtedy przez półtora miesiąca do połowy października 2012 r. na 750 kontroli zatrzymano 60 DR, z tego w 20 przypadkach inspektorzy zakazali dalszej jazdy.
Kontrole gimbusów i autobusów szkolnych będą prowadzone przez okres całego roku szkolnego. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas przewozu dzieci autobusami to jeden z głównych celów ITD. O taką kontrolę mogą poprosić sami rodzice, kontaktując się z właściwym wojewódzkim inspektoratem transportu drogowego.
Celem prowadzonych działań jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa dzieciom w drodze do szkoły.
=======================================
Dobrze, że chociaż jeszcze ITD dba o BRD. A po przeczytaniu powyższego zastanawiam się, czy my (!?), czy nasze UDS-owe środowisko także powinno prosić o takie kontrole, gdy przewożone są dzieci?
Czy o takie kontrole powinien wnosić także PSKP i OSDS?
Co o tym sądzicie?
A jeśli zgadzacie się z tezą mojego pytania, to może poprośmy także o właściwe kontrole naszych pracodawców – w zakresie sprawowania nadzoru nad UDS-ami?
I uwierzcie mi, to się da zrobić, tylko trzeba chcieć!
A PISKP wraz ze Stowarzyszniem Kierowników SKP powinien przestać chować głowę w piasek i udawać, że niczego nie widzi ….. – dla bezpieczeństwa naszych dzieci!
Kiedyś wreszcie trzeba powiedzieć głośno i wyrażnie:
dość tego!
Życie i zdrowie dzieci jest ważniejsze od obrotów na SKP!
Prosi i pozdrawia
Dziadek Piotra
——————–
P.S.
A zauważyliście, jak cicho i niepostrzeżenie przeszła pierwsza rocznica uzyskania wpisu w KRS dla naszego OSDS?
[1] Strona internetowa Głównej Inspekcji Transportu Drogowego.
[2] Tylko w miesiącu wrześniu inspektorzy skontrolowali blisko 850 tego typu pojazdów. Kontrole prowadzone są wyrywkowo, jak również na prośbę rodziców, dyrektorów szkół lub władz samorządowych. Kontrolowane są głównie autobusy dowożące dzieci do szkół w małych miejscowościach. Inspektorzy sprawdzają przede wszystkim stan techniczny pojazdów oraz uprawnienia oraz trzeźwość kierowców.
[3] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.
[4] Najwięcej pojazdów inspektorzy skontrolowali na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, dolnośląskiego i podlaskiego.
[5] OBT, to okresowe i jednocześnie obowiązkowe badanie techniczne pojazdu (najczęściej coroczne).
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, motoryzacja, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola Zarządu OSDS, stan techniczny autobusów