Poniżej tekst odpowiedzi na polemikę, można go upublicznić pod warunkiem, że w całości:
Na wstępie pragnę wyrazić zadowolenie z polemiki dziadka Piotra. Wydawało mi się, że kwestią uporządkowania spraw związanych z analizatorami spalin interesuje się publicznie tylko jedna osoba w kraju, a okazuje się, że aż dwie, szkoda że jedna z nich „tylko z musu”.
Wróćmy do istoty sprawy.
Zacytuję jeszcze raz ów nieszczęsny paragraf 27 (ale bez ucinania istotnych elementów, co zdarzyło się dziadkowi Piotra)
„Przyrządy pomiarowe zalegalizowane lub uwierzytelnione przed dniem wejścia w życie ustawy, nie spełniające jej przepisów, mogą być nadal legalizowane, o ile spełniają wymagania dotychczasowych przepisów, lecz nie dłużej niż przez 10 lat od dnia wejścia w życie ustawy,…”
Czytając go nie mogę wysnuć innych wniosków niż takie, że okres 10 letni dotyczy wyłącznie urządzeń nie spełniających obecnych wymagań. Dla mnie jest oczywiste, że paragraf ten nie porusza tematu przyrządów spełniających obecne wymagania.
Aktualne wymagania dla analizatorów spalin to:
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 7 grudnia 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać analizatory spalin samochodowych oraz zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 241, poz. 1765).
Powstaje pytanie : Które przyrządy spełniają obecne wymagania ?
Odpowiedź musi być prosta. Otóż są to te analizatory, które mają takie stwierdzenia zawarte w ostatnim świadectwie legalizacji ponownej ( chyba że urząd bądź laboratorium popełniło błąd). Zapewniam, że znakomita większość Waszych (sprawnych) analizatorów spełnia obecne wymagania, które w istocie się nie zmieniły od prawie 20 lat (poza szczegółami nie istotnymi w tych rozważaniach).
Trzeba pamiętać, że ustawa była pisana dla wszystkich przyrządów pomiarowych, a nie tylko dla analizatorów spali, bo może to wyglądać tak że art 27 nie był potrzebny. Otóż był potrzebny , dla zobrazowania tego mogę dodać, że gdyby istniała dalej legalizacja mierników poziomu dźwięku, to od 1 stycznia nikt by nie zalegalizował miernika AS 120. Ten miernik nie spełnia obecnych wymogów, natomiast AS 200 spełnia i to bez względu na jego rok produkcji.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem problem.
W takim stanie rzeczy wspomniana w artykule nowelizacja w/w rozporządzenia dla mnie osobiście wcale nie jest potrzebna, ale jak mówiłem nie jestem prawnikiem, oni wiedzą dlaczego ją zrobili. O projekcie wspomniałem bardziej z obowiązku. Przy okazji, rozporządzenie nie kłuci się z ustawą, a z niej wynika jako akt wykonawczy do tejże ustawy.
Ciekawe natomiast było zawarte w polemice pytanie „Kto zdejmie z rynku cały ten złom?” Poza tym kto, zastanawiałbym się również, jak go zdejmie, a trzeba to zrobić z sensem.
Do tego powinien być jakiś powód, a nie tylko data, to tak jakby od 1 stycznia nie przedłużać rejestracji wszystkim samochodom wyprodukowanym przed rokiem np 2000. Wydaje się to nie możliwe, a dlaczego się zastanawiacie, że tak może być z analizatorami spalin.
Nasze doświadczenie przebadanych wielu tysięcy analizatorów spalin mówi nam, że nie koniecznie zawsze metryka, a także marka analizatora może świadczyć o jego dokładności. Spotykamy dobrze działające „antyki” jak i wątpliwie działające analizatory z ostatnich lat. U tego samego producenta jeden model działa dobrze, a inny gorzej.
Trzeba wiedzieć, że „sito” wymagań legalizacyjnych ma bardzo duże „oka” i rozbieżności wskazań dwóch zalegalizowanych analizatorów spalin mogą być relatywnie bardzo duże. Pisałem na ten temat również w Nowoczesnym Warsztacie we Wrześniu 2009.
Pozdrawiam
Mariusz Nowicki
PS.
Logiczne powody do eliminacji części analizatorów z obiegu już istnieją, ale ciągle krążą jako pogłoski, propozycje i plotki
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 26 2013
ANALIZATORY I HAIK
Analizatory i Haik – raz jeszcze.
W odniesieniu do moich rozważań na temat analizatorów spalin http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/haik-i-analizatory/ otrzymałem dziś poniższy list.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Poniżej tekst odpowiedzi na polemikę, można go upublicznić pod warunkiem, że w całości:
Na wstępie pragnę wyrazić zadowolenie z polemiki dziadka Piotra. Wydawało mi się, że kwestią uporządkowania spraw związanych z analizatorami spalin interesuje się publicznie tylko jedna osoba w kraju, a okazuje się, że aż dwie, szkoda że jedna z nich „tylko z musu”.
Wróćmy do istoty sprawy.
Zacytuję jeszcze raz ów nieszczęsny paragraf 27 (ale bez ucinania istotnych elementów, co zdarzyło się dziadkowi Piotra)
„Przyrządy pomiarowe zalegalizowane lub uwierzytelnione przed dniem wejścia w życie ustawy, nie spełniające jej przepisów, mogą być nadal legalizowane, o ile spełniają wymagania dotychczasowych przepisów, lecz nie dłużej niż przez 10 lat od dnia wejścia w życie ustawy,…”
Czytając go nie mogę wysnuć innych wniosków niż takie, że okres 10 letni dotyczy wyłącznie urządzeń nie spełniających obecnych wymagań. Dla mnie jest oczywiste, że paragraf ten nie porusza tematu przyrządów spełniających obecne wymagania.
Aktualne wymagania dla analizatorów spalin to:
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 7 grudnia 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać analizatory spalin samochodowych oraz zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 241, poz. 1765).
Powstaje pytanie : Które przyrządy spełniają obecne wymagania ?
Odpowiedź musi być prosta. Otóż są to te analizatory, które mają takie stwierdzenia zawarte w ostatnim świadectwie legalizacji ponownej ( chyba że urząd bądź laboratorium popełniło błąd). Zapewniam, że znakomita większość Waszych (sprawnych) analizatorów spełnia obecne wymagania, które w istocie się nie zmieniły od prawie 20 lat (poza szczegółami nie istotnymi w tych rozważaniach).
Trzeba pamiętać, że ustawa była pisana dla wszystkich przyrządów pomiarowych, a nie tylko dla analizatorów spali, bo może to wyglądać tak że art 27 nie był potrzebny. Otóż był potrzebny , dla zobrazowania tego mogę dodać, że gdyby istniała dalej legalizacja mierników poziomu dźwięku, to od 1 stycznia nikt by nie zalegalizował miernika AS 120. Ten miernik nie spełnia obecnych wymogów, natomiast AS 200 spełnia i to bez względu na jego rok produkcji.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem problem.
W takim stanie rzeczy wspomniana w artykule nowelizacja w/w rozporządzenia dla mnie osobiście wcale nie jest potrzebna, ale jak mówiłem nie jestem prawnikiem, oni wiedzą dlaczego ją zrobili. O projekcie wspomniałem bardziej z obowiązku. Przy okazji, rozporządzenie nie kłuci się z ustawą, a z niej wynika jako akt wykonawczy do tejże ustawy.
Ciekawe natomiast było zawarte w polemice pytanie „Kto zdejmie z rynku cały ten złom?” Poza tym kto, zastanawiałbym się również, jak go zdejmie, a trzeba to zrobić z sensem.
Do tego powinien być jakiś powód, a nie tylko data, to tak jakby od 1 stycznia nie przedłużać rejestracji wszystkim samochodom wyprodukowanym przed rokiem np 2000. Wydaje się to nie możliwe, a dlaczego się zastanawiacie, że tak może być z analizatorami spalin.
Nasze doświadczenie przebadanych wielu tysięcy analizatorów spalin mówi nam, że nie koniecznie zawsze metryka, a także marka analizatora może świadczyć o jego dokładności. Spotykamy dobrze działające „antyki” jak i wątpliwie działające analizatory z ostatnich lat. U tego samego producenta jeden model działa dobrze, a inny gorzej.
Trzeba wiedzieć, że „sito” wymagań legalizacyjnych ma bardzo duże „oka” i rozbieżności wskazań dwóch zalegalizowanych analizatorów spalin mogą być relatywnie bardzo duże. Pisałem na ten temat również w Nowoczesnym Warsztacie we Wrześniu 2009.
Pozdrawiam
Mariusz Nowicki
PS.
Logiczne powody do eliminacji części analizatorów z obiegu już istnieją, ale ciągle krążą jako pogłoski, propozycje i plotki
Laboratorium Pomiarowe HAIK
62-020 Swarzędz ul. Kórnicka 27
———————————————————
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta, motoryzacja, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)