Warto czytać!
I nie chodzi tylko o nasze internetowa fora.
A już na pewno nie chodzi tylko o to, żeby czytać tylko swoje wypowiedzi na tych forach.
Bo udało mi się znaleźć trochę czasu i zajrzeć do miesięcznika „Nowoczesny warsztat” nr 5 z maja br., w którym znalazłem bardzo wiele interesujących informacji.
Na ten przykład, Ogólnopolski Turniej Wiedzy Samochodowej dla młodzieży, to cenna inicjatywa, której należy nie tylko przyklasnąć. Jestem przekonany, że całe nasze środowisko z SDS[1]-em włącznie powinno czynnie przystąpić do wspierania tego mądrego i ciekawego przedsięwzięcia.
Może uda nam się nawiązać kontakt z organizatorami (może pozostali członkowie zarządu?) i za rok nie tylko wesprzeć zestaw nagród, ale także zaproponować jedno z pytań z zakresu naszej zawodowej problematyki.
Ponadto znajdziemy w tym wydaniu miesięcznika inne ciekawe kwestie związane z bezpieczeństwem pojazdów, np. z zakresu układów hamulcowych. Między innymi zagadnienie to poruszył w swoim artykule „Diagnozowanie układu hamulcowego…” dr inż. Kazimierz Sitek. Przystępnie zilustrowane zagadnienie tych układów hamulcowych, które są sterowane pneumatycznie, poszerzone dość szeroko o aspekt niezbędnych wymogów, zgodnych z obowiązującymi nasze środowisko UDS[2]-ów przepisami.
No i na koniec mojego autorskiego przeglądu tego miesięcznika pozwolę sobie nie zgodzić się z większością tez przytoczonych w artykule „Debata o polskim rynku motoryzacyjnym”.
1. Nie jest prawdą, że polski park pojazdów jest coraz starszy w przytoczonym zakresie. Brak na to dowodów lub wnioskowanie o tym następuje na fałszywych przesłankach. Udowodnił to dobitnie i jednoznacznie na naszym Zjeździe w Leszczynku pan Jerzy Maliński, inicjator akcji „Ratujmy stacje diagnostyczne”, gdy wskazał na to, jak bardzo od rzeczywistości odbiegają dane o ilości pojazdów zgromadzone w naszych urzędach.
2. Jestem przeciwny wprowadzeniu podatku ekologicznego i proponuję zamienić ten pomysł na dodatkowy podatek od banków i od zarobków jego prezesów lub na dodatkowy podatek od pojazdów luksusowych, który to sektor naszej branży ciągle rośnie.
3. Może to prawda, że:
· Na Litwie aż 50% pojazdów nie przechodzi BT[3].
· Niech będzie, że w Finlandii 25 % pojazdów dostaje „N[4]”.
· W Niemczech po 3 latach około 20 % pojazdów nie przechodzi BT.
I w tym kontekście źle wygląda nasza statystyka na poziomie tylko 2 % wyniku „N” w czasie corocznego BT w skali całego kraju. Ale co robić, gdy dwa pojazdy, którym ostatnio dałem „N” już nie wjechały ponownie na moją SKP[5], choć działając w naszym interesie – profilaktycznie – umieściłem ich numery w Internecie (dlaczego ryzykujecie Koledzy? Przecież wystarczyło wejść na tę stronę w zakładkę „Lista pojazdów „N” i sprawdzić….).
Ale wyciąganie z tego wniosków o jakimś zagrożeniu dla bezpieczeństwa w naszym ruchu drogowym (BRD) jest bezzasadne. Bo każdy z tych krajów ma swoją lokalną specyfikę a ponadto przytaczane dane firm produkujących nowe pojazdy są niewiarygodne. Wystarczy zastanowić się na tymi danymi, które przytoczono: w Niemczech po 5-ciu latach 38% pojazdów nie przechodzi BT, a po 9-ciu latach odsetek ten wzrasta do . . . – ???
Okazuje się, że wcale nie wzrasta, ale maleje do 30%. To wbrew logice i zdrowemu rozsądkowi. Pogubili się w tej propagandzie nowych pojazdów. Ich dane są niewiarygodne.
4. I zgadzam się z wnioskami o usprawnienia procesu rejestracji, którego założenia przypomniano w tym artykule. Obecne nasze rozwiązania to relikt.
5. Zgadzam się także z tym, że ilość pojazdów elektrycznych na naszych drogach to osobisty wstyd i zaścianek wszystkich decydentów w naszej branży.
Niezależnie od wszystkich warto czytać, żeby poznać stanowisko innych osób w naszej branży. Zaciekawił mnie fakt, że w tym miesięczniku pomyślanym (jak sądzę) głównie dla warsztatowców, znalazłem kilka ciekawych artykułów dotyczących problemów zawodowych każdego UDS-a.
Pozdrawia Was
Dziadek Piotra
Wyjaśnienia dla tzw. „obcych?”:
[1] SDS, to Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych.
[2] UDS, to uprawniony diagnosta samochodowy, czyli po egzaminie i po wpisaniu na listę w starostwie.
[3] BT, to badanie techniczne pojazdu, które zazwyczaj corocznie przeprowadzamy na SKP.
[4] „N”, to negatywne badanie techniczne pojazdu.
[5] SKP, to stacja kontroli pojazdów, podstawowa lub okręgowa, która zajmuje się corocznie badaniem technicznym Waszego pojazdu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 10 2012
WARTO CZYTAĆ
I nie chodzi tylko o nasze internetowa fora.
A już na pewno nie chodzi tylko o to, żeby czytać tylko swoje wypowiedzi na tych forach.
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: BRD, diagnosta samochodowy, PNP, praca na SKP, prasa branżowa, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD)