Z corocznego sprawozdania Krajowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wynikać może, że to tylko Policja i Inspekcja Transportu Drogowego dba o należyte zabezpieczenie BRD1. To nie jest oczywiście całą prawdą, gdyż także dzięki nam i naszej codziennej rzetelności setki tysięcy pojazdów poruszają się bezpiecznie po drogach każdego dnia i każdej nocy.
Dla przykładu w 2o11 r. po naszych drogach jeździło ponad 23.000.000 pojazdów, w tym ponad 17 mln samochodów osobowych. I te miliony, także dzięki nam, są podstawą do jednoznacznego stwierdzenia: także nasza codzienna praca jest od lat gwarantem bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
I jeszcze trochę danych z 2010 r.:
Z całej grupy wypadków drogowych, aż 2 – 3 % spowodowanych było skandalicznym stanem naszych dróg, ewidentnie stanowiącym zagrożenie w ruchu drogowym2, przy braku jakiejkolwiek informacji o tym, w ilu przypadkach skierowano akty oskarżenie przeciwko administratorom tych dróg za karalne czyny niewłaściwego działania lub zaniechania jakichkolwiek działań, a których efektem była śmierć i uszczerbek na zdrowiu naszych obywateli.
Wszelkiej maści urzędnicy – Policji, GITD, w starostwach, MT (…), Straży Miejskich, itp. – wzajemnie się kryją przed odpowiedzialnością karną.
Trochę danych z tego samego roku: stan techniczny pojazdu i jego wadliwe wyposażenie (przypadki zawinione) było przyczyną zaledwie ok. 2 % wszystkich wypadków, czyli 66 wypadków drogowych, w których zginęło 13 osób, a rany odniosło 87, przy braku jakiejkolwiek wiarygodnych danych o tym, że jakąkolwiek część winy w tym zakresie ponosi nasze środowisko.3
Albowiem zawsze warto pamiętać, iż zgodnie z PoRD4, za stan techniczny pojazdu odpowiada jego właściciel bądź użytkownik.
Autorzy tego sprawozdania pomylili się tylko w tym jednym, gdy napisali cyt.:
„Aktualny stan prawny dotyczący obowiązkowych przeglądów technicznych (…) stanowią sprawnie funkcjonujący system.”,
albowiem ten system prawny ma nie tylko wady konstytucyjne, ale ma także wiele innych luk.
Trochę danych z 2011 r.:
niewłaściwy stan techniczny dróg był przyczyną aż 93 wypadków, w wyniku których śmierć poniosły aż 4 osoby, a aż 117 zostało rannych. I nadal brak informacji o tym, kto ze strony administratorów dróg i kiedy poniósł odpowiedzialność karną za to ewidentne naruszenie BRD opisane w ustawach karnych. Tak Ministerstwo Transportu, jak i Ministerstwo Sprawiedliwości włącznie z Policją umywają od tego ręce (omerta?).
Zaś w tym samym okresie stan techniczny pojazdu (przypadki zawinione) był przyczyną tylko 80 wypadków, w których zginęło 5 osób (o 8 osób mniej niż w roku poprzednim!), a rany odniosło 97 (o 20 osób mniej niż w roku poprzednim), przy braku jakiejkolwiek wiarygodnych danych o tym, że jakąkolwiek część winy w tym zakresie ponosi nasze środowisko.5 Bo my pamiętamy o tym, że za stan techniczny pojazdu odpowiada jego właściciel.
Podobnie, jak w latach wcześniejszych, najczęstszą przyczyną tych zawinionych wypadków były
braki w oświetleniu, potem
braki w ogumieniu (pęknięcia opon w trakcie jazdy), potem
usterki układu hamulcowego oraz
usterki układu kierowniczego.
Ponadto, otrzymaliśmy jeszcze ciekawy sygnał, bo Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego po raz kolejny rekomenduje między innymi następujące rozwiązanie, idące w sukurs postulatom naszych przedsiębiorców i znacznej części naszego środowiska cyt.:
„Dużą rolę powinny spełniać rzetelne przeglądy techniczne i akcje oferujące okresowo bezpłatne sprawdzanie najważniejszych systemów pojazdów.”
I z tym postulatem się całkowicie zgadzam, i wbrew nie tylko łódzkim urzędnikom, gdyż warsztaty samochodowe nie posiadają stosownego oprzyrządowania dla takiego sprawdzania.
Pozdrawiam weekendowo dziadek Piotra
1 BRD, to skrót słów: bezpieczeństwo ruchu drogowego 2 Sprawozdanie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za rok 2010, przyjęte przez Rząd RP w 2011 r. 3 Sprawozdanie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, za rok 2010, przyjęte przez Rząd RP w 2011 r., str. 33. 4 PoRD, to skrót ustawy Prawo o Ruchu Drogowym 5 Sprawozdanie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za rok 2011, przyjęte przez Rząd RP w czerwcu 2012 r. , str. 33 – 39.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 8 2012
TROCHĘ DANYCH . . .
Trochę danych KKBRD i jakże ciekawe wnioski….
Z corocznego sprawozdania Krajowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wynikać może, że to tylko Policja i Inspekcja Transportu Drogowego dba o należyte zabezpieczenie BRD1. To nie jest oczywiście całą prawdą, gdyż także dzięki nam i naszej codziennej rzetelności setki tysięcy pojazdów poruszają się bezpiecznie po drogach każdego dnia i każdej nocy.
Dla przykładu w 2o11 r. po naszych drogach jeździło ponad 23.000.000 pojazdów, w tym ponad 17 mln samochodów osobowych. I te miliony, także dzięki nam, są podstawą do jednoznacznego stwierdzenia: także nasza codzienna praca jest od lat gwarantem bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
I jeszcze trochę danych z 2010 r.:
Z całej grupy wypadków drogowych, aż 2 – 3 % spowodowanych było skandalicznym stanem naszych dróg, ewidentnie stanowiącym zagrożenie w ruchu drogowym2, przy braku jakiejkolwiek informacji o tym, w ilu przypadkach skierowano akty oskarżenie przeciwko administratorom tych dróg za karalne czyny niewłaściwego działania lub zaniechania jakichkolwiek działań, a których efektem była śmierć i uszczerbek na zdrowiu naszych obywateli.
Wszelkiej maści urzędnicy – Policji, GITD, w starostwach, MT (…), Straży Miejskich, itp. – wzajemnie się kryją przed odpowiedzialnością karną.
Trochę danych z tego samego roku: stan techniczny pojazdu i jego wadliwe wyposażenie (przypadki zawinione) było przyczyną zaledwie ok. 2 % wszystkich wypadków, czyli 66 wypadków drogowych, w których zginęło 13 osób, a rany odniosło 87, przy braku jakiejkolwiek wiarygodnych danych o tym, że jakąkolwiek część winy w tym zakresie ponosi nasze środowisko.3
Albowiem zawsze warto pamiętać, iż zgodnie z PoRD4, za stan techniczny pojazdu odpowiada jego właściciel bądź użytkownik.
Autorzy tego sprawozdania pomylili się tylko w tym jednym, gdy napisali cyt.:
„Aktualny stan prawny dotyczący obowiązkowych przeglądów technicznych (…) stanowią sprawnie funkcjonujący system.”,
albowiem ten system prawny ma nie tylko wady konstytucyjne, ale ma także wiele innych luk.
Trochę danych z 2011 r.:
niewłaściwy stan techniczny dróg był przyczyną aż 93 wypadków, w wyniku których śmierć poniosły aż 4 osoby, a aż 117 zostało rannych. I nadal brak informacji o tym, kto ze strony administratorów dróg i kiedy poniósł odpowiedzialność karną za to ewidentne naruszenie BRD opisane w ustawach karnych. Tak Ministerstwo Transportu, jak i Ministerstwo Sprawiedliwości włącznie z Policją umywają od tego ręce (omerta?).
Zaś w tym samym okresie stan techniczny pojazdu (przypadki zawinione) był przyczyną tylko 80 wypadków, w których zginęło 5 osób (o 8 osób mniej niż w roku poprzednim!), a rany odniosło 97 (o 20 osób mniej niż w roku poprzednim), przy braku jakiejkolwiek wiarygodnych danych o tym, że jakąkolwiek część winy w tym zakresie ponosi nasze środowisko.5 Bo my pamiętamy o tym, że za stan techniczny pojazdu odpowiada jego właściciel.
Podobnie, jak w latach wcześniejszych, najczęstszą przyczyną tych zawinionych wypadków były
Ponadto, otrzymaliśmy jeszcze ciekawy sygnał, bo Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego po raz kolejny rekomenduje między innymi następujące rozwiązanie, idące w sukurs postulatom naszych przedsiębiorców i znacznej części naszego środowiska cyt.:
„Dużą rolę powinny spełniać rzetelne przeglądy techniczne i akcje oferujące okresowo bezpłatne sprawdzanie najważniejszych systemów pojazdów.”
I z tym postulatem się całkowicie zgadzam, i wbrew nie tylko łódzkim urzędnikom, gdyż warsztaty samochodowe nie posiadają stosownego oprzyrządowania dla takiego sprawdzania.
Pozdrawiam weekendowo
dziadek Piotra
1 BRD, to skrót słów: bezpieczeństwo ruchu drogowego
2 Sprawozdanie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za rok 2010, przyjęte przez Rząd RP w 2011 r.
3 Sprawozdanie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, za rok 2010, przyjęte przez Rząd RP w 2011 r., str. 33.
4 PoRD, to skrót ustawy Prawo o Ruchu Drogowym
5 Sprawozdanie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za rok 2011, przyjęte przez Rząd RP w czerwcu 2012 r. , str. 33 – 39.
By dP • DIAGNOSTA od BRD, DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, GITD, Ministerstwo Transportu, motoryzacja, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), stan infrastruktury drogowej