Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc naszemu środowisku w sprawie niekonstytucyjności obowiązujących nas przepisów karnych.
Podstawą naszego wniosku jest przekonanie, że art. 2 naszej Konstytucji gwarantuje nam, że żadna osoba nie może być karana za ten sam czyn z dwóch różnych ustaw.
W szczególności prosimy o podjęcie:
• Wszystkich możliwych działań będących w dyspozycji Pani Profesor, jako Rzecznika Praw Obywatelskich, które będą zmierzały do likwidacji tej niesprawiedliwej – w ocenie naszego środowiska – sytuacji.
• Wskazanie nam, jakie kroki możemy podjąć sami, w imieniu naszego środowiska uprawnionych diagnostów samochodowych w celu likwidacji tej prawnej patologii.Informuję uprzejmie, że nasze środowisko podlega ogólnym zasadom odpowiedzialności karnej wyrażonym w treści stosownych artykułów kodeksu karnego i kodeksu wykroczeń.
Ale też dodatkowo, za ten sam czyn, ten sam uprawniony diagnosta samochodowy może zostać ukarany/a przez starostę w trakcie postępowania administracyjnego pozbawieniem uprawnień do wykonywania naszego zawodu w oparciu o art. 84 ust. 3 ustawy “Prawo o ruchu drogowym” (Dz.U. 2005 r., nr 108, poz. 908 z późn. zm.).Oprócz niekonstytucyjności tego zapisu, jego dodatkowa restrykcyjność przejawia się w braku gradacji stopniowania kary stosownie do wielkości ewentualnego przewinienia oraz w tym, że odebranie przez starostę uprawnień do wykonywania naszego zawodu może zostać przywrócone dopiero w okresie nie wcześniejszym niż po upływie 5 lat od dnia, w którym decyzja o cofnięciu stała się ostateczna (ust. 4, art. 84 pord.).
Informuję uprzejmie, że dodatkowym impulsem do złożenia przedmiotowego wniosku stała się informacja o tym, że w dniu 1 czerwca 2012 r. straciły moc przepisy ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, które w dniu 18.11.2010 r. Trybunał Konstytucyjny uznał nie tylko za niezgodne z naszą Konstytucją (zasada demokratycznego państwa prawa), ale także za niezgodne z wiążącymi nasz kraj aktami prawa międzynarodowego.
Wyrok TK został wydany w następstwie łącznego rozpoznania dwóch pytań Sądu w Łodzi w sprawach, gdzie płatnicy będący osobami fizycznym nie dopełniali obowiązku terminowego opłacania składek ZUS.
Groziła im za to:
• odpowiedzialność za przestępstwo bądź za wykroczenie z kodeksu karnego lub kodeksu wykroczeń
oraz
• sankcja administracyjno-karna w postaci opłaty dodatkowej z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.
W odpowiedzi TK wydał wyrok, w którym stwierdził, że powyższe przepisy stosowane łącznie tworzą system naruszający jedną z podstawowych zasad prawa karnego, którą stanowi zakaz wielokrotnego karania tej samej osoby za popełnienie tego samego czynu zabronionego.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 24 2012
PISMO DO RPO
By dP • DIAGNOSTA od PoRD, Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych - ARCHIWUM • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, Konstytucja, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, SDS