Stajnia Augiasza ministra J. Gowina1 i . . . – nasza (!).
Wiele razy pisałem i podkreślałem anachroniczność rozwiązania polegającego na tym, że dwie różne ustawy regulują ten sam zakres odpowiedzialności prawnej. Ta anachroniczność podobnych rozwiązań prawnych wlecze się za nami, jak smród za wojskiem, od czasów tzw. komuny. Wówczas to każdy urzędnik, którego nudziło zwykłe administrowanie (zamiast pracy miał ciągłe ziewanie), chciał być panem i carem w jednej osobie. I dlatego też, dla ich osobistej satysfakcji dublowano poszczególne przepisy z prawa karnego wstawiając je do innych ustaw „urzędniczych”.
Tak też się stało z naszym środowiskiem. Bo do ustawy PoRD w podobny sposób wprowadzono wcześniejsze rozwiązania z Kodeksu karnego. W ten sposób urzędnicy w starostwach „mają przyjemność!” posiadania narzędzia prawnego w art. 84 ust. 3, niczym policja i prokuratura, co niewątpliwie podnosi ich (erotyczną?) samoocenę.
I nie ma tu nic do rzeczy rzekoma dbałość o BRD2
Bo warto wiedzieć, że w ustawie Kodeks karny sprawa BRD3 była od dawna i jest nadal zabezpieczona należycie, należycie. Jest temu poświęcony cały dział XXI. A tam, w tym dziale jest między innymi art. 179 kk, który mówi o tym, że:
” „Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd mechaniczny albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym lub dopuszcza do prowadzenia pojazdu mechanicznego albo innego pojazdu na drodze publicznej przez osobę znajdującą się w stanie nietrzeźwości, będącą pod wpływem środka odurzającego lub osobę nie posiadającą wymaganych uprawnień, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.”
Z treści tego przepisu wynika odpowiedzialność tego, na kim ciąży szczególny obowiązek dbałości o BRD. To dotyczy każdego UDS4-a na każdej SKP5, który jest zobowiązany do tego, aby w konkretnych warunkach nie dopuścić pojazd do ruchu. A obowiązek tej dbałości o BRD nałożono na nas ustawą PoRD6.
W literaturze na ten temat przyjmuję się bez dyskusji, że do grupy podmiotów, które mogą odpowiadać z tego artykułu należą m.inn. np.: dyspozytorzy, dyżurni ruchu, osoby przeprowadzające kontrolę stanu technicznego pojazdu, funkcjonariusze służby ruchu, przełożeni kierowcy, którzy mają w zakresie swoich obowiązków kontrolę pojazdów, także dowódca i dysponent wojskowego pojazdu mechanicznego, osoby wykonujący pewne funkcje konserwacyjne czy też naprawcze, pracownicy SKP, którzy przeprowadzają kontrolę stanu technicznego pojazdu w związku z rejestracja pojazdu, itp., itd., et’cetera.
Jest to przestępstwo umyślne. Może być popełnione zarówno z zamiarem bezpośrednim (chcę tak zrobić i dążę do tego przestępstwa świadomie), jak i ewentualnym (może mi się uda).
Przestępstwo to może być popełnione również przez zaniechanie np.: UDS lub policjant nie zatrzyma dowodu rejestracyjnego mimo, że są ku temu spełnione wszelkie wymogi, gdy stwierdzi luz na kierownicy, niesprawny układ hamulcowy, itp.
Czyn ma charakter formalny co oznacza, że dla przypisania przestępstwa nie jest potrzebne nawet zaistnienie konkretnego zagrożenia dla bezpieczeństwa (wystarczy abstrakcyjne) i nie jest tutaj potrzebny skutek w postaci np.: potrącenia pieszego, najechania na inny pojazd. Wystarczy, że pojazd wyjedzie za bramę SKP.
Czy te powyższe uwagi nie przypominają Wam czasem art. 84 ust. 3 PoRD i konkretnych przypadków odbierania uprawnień na 5 lat przez starostów? Bo prawda, jak to zwykle z prawdą bywa, jest niestety tylko jedna. A oto i ona w tym momencie objawiona: każdy przypadek naruszenia przez UDS-a procedury BT powinien być przez kontrolujących zgłoszony do organów ścigania w kierunku art. 179 kk, gdzie zostanie dogłębnie wyjaśniony, dogłębnie i sprawiedliwie oceniony.
A kontrolujący nas panowie z TDT przy udziale przedstawicieli danego starostwa mają obowiązek prawny określony w art. 304 ustawy Kodeks postępowania karnego, gdzie w nałożono następujący obowiązek, Obowiązek, OBOWIĄZEK:
§ 2.
Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.
Zaś procedura określona w art. 84 ust. 3 PoRD jest czytelną próbą obejścia gwarancji obywatelskich7 w naszym kraju:
brak przedawnienia, czyli za jeden Wasz błąd przez wieki całe , nawet po Waszej śmierci może być ścigany przez (złośliwego?) starostę!!!,
brak gradacji kary, stosownie do ilości uczynków i ich wpływu na BRD,
brak różnicowania winy, stosownie do okoliczności (np. małe molestowanko właściciela).
Piszę o tym dlatego, aby wszystkim niedowiarkom i Kolegom uzmysłowić tę prawdę, o której piszę od dłuższego czasu. Nasze środowisko jest poddane niesprawiedliwej represji ze strony urzędników naszego Państwa.
Dziadek Piotra
P.S. A 18 listopada 2012 r. spotykamy się w OKGK w Leszczynku.
Zaczynamy o godz. 11,oo.
Zapraszamy wszystkich z uprawnieniami UDS-a. – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Wyjaśnienia dla tzw. „obcych” P.T. Czytelników: 1 Cytuję za Onet-em: „….Wiele spraw w polskich przepisach jest regulowane na różne sposoby w różnych ustawach. Do czego mają się odwoływać sędziowie – nie wiadomo. Ja dążę do oczyszczenia tej stajni Augiasza. Jeżeli coś jest inaczej uregulowane w kodeksie karnym, a inaczej w ustawie szczegółowej, to trzeba zlikwidować jeden z tych przepisów. W moim przekonaniu podstawowym aktem prawnym powinien być kodeks karny, więc chcę usunąć przepis z ustawy szczegółowej, ale nie usuwam w ten sposób kary, bo ta kara przewidziana jest w kodeksie karnym – dodał.” 2 zła czarownica też zaprosiła Jasia i Małgosię do swojego domku z piernika z „dbałości”, żeby się nie błąkały po lesie…?. 3 BRD, to skrót pojęcia „bezpieczeństwo ruchu drogowego”. 4 UDS to skrót pojęcia „uprawniony diagnosta samochodowy, który pracuje na SKP przeprowadzając różne BT. 5 SKP, to skrót pojęcia „Stacja Kontroli Pojazdów” okręgowa lub podstawowa, gdzie dokonuje się różnych BT przez UDS-a. 6 PoRD, to skrót ustawy „Prawo o ruchu drogowym”. 7 Dr Wiesław Czerwiński, Wątpliwości konstytucyjne, „Paragraf na drodze” nr 1/2012 r.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 12 2012
STAJNIA AUGIASZA
Stajnia Augiasza ministra J. Gowina1 i . . . – nasza (!).
Wiele razy pisałem i podkreślałem anachroniczność rozwiązania polegającego na tym, że dwie różne ustawy regulują ten sam zakres odpowiedzialności prawnej. Ta anachroniczność podobnych rozwiązań prawnych wlecze się za nami, jak smród za wojskiem, od czasów tzw. komuny. Wówczas to każdy urzędnik, którego nudziło zwykłe administrowanie (zamiast pracy miał ciągłe ziewanie), chciał być panem i carem w jednej osobie. I dlatego też, dla ich osobistej satysfakcji dublowano poszczególne przepisy z prawa karnego wstawiając je do innych ustaw „urzędniczych”.
Tak też się stało z naszym środowiskiem. Bo do ustawy PoRD w podobny sposób wprowadzono wcześniejsze rozwiązania z Kodeksu karnego. W ten sposób urzędnicy w starostwach „mają przyjemność!” posiadania narzędzia prawnego w art. 84 ust. 3, niczym policja i prokuratura, co niewątpliwie podnosi ich (erotyczną?) samoocenę.
I nie ma tu nic do rzeczy rzekoma dbałość o BRD2
Bo warto wiedzieć, że w ustawie Kodeks karny sprawa BRD3 była od dawna i jest nadal zabezpieczona należycie, należycie. Jest temu poświęcony cały dział XXI.
A tam, w tym dziale jest między innymi art. 179 kk, który mówi o tym, że:
” „Kto wbrew szczególnemu obowiązkowi dopuszcza do ruchu pojazd mechaniczny albo inny pojazd w stanie bezpośrednio zagrażającym bezpieczeństwu w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym lub dopuszcza do prowadzenia pojazdu mechanicznego albo innego pojazdu na drodze publicznej przez osobę znajdującą się w stanie nietrzeźwości, będącą pod wpływem środka odurzającego lub osobę nie posiadającą wymaganych uprawnień, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.”
Z treści tego przepisu wynika odpowiedzialność tego, na kim ciąży szczególny obowiązek dbałości o BRD. To dotyczy każdego UDS4-a na każdej SKP5, który jest zobowiązany do tego, aby w konkretnych warunkach nie dopuścić pojazd do ruchu. A obowiązek tej dbałości o BRD nałożono na nas ustawą PoRD6.
W literaturze na ten temat przyjmuję się bez dyskusji, że do grupy podmiotów, które mogą odpowiadać z tego artykułu należą m.inn. np.: dyspozytorzy, dyżurni ruchu, osoby przeprowadzające kontrolę stanu technicznego pojazdu, funkcjonariusze służby ruchu, przełożeni kierowcy, którzy mają w zakresie swoich obowiązków kontrolę pojazdów, także dowódca i dysponent wojskowego pojazdu mechanicznego, osoby wykonujący pewne funkcje konserwacyjne czy też naprawcze, pracownicy SKP, którzy przeprowadzają kontrolę stanu technicznego pojazdu w związku z rejestracja pojazdu, itp., itd., et’cetera.
Jest to przestępstwo umyślne. Może być popełnione zarówno z zamiarem bezpośrednim (chcę tak zrobić i dążę do tego przestępstwa świadomie), jak i ewentualnym (może mi się uda).
Przestępstwo to może być popełnione również przez zaniechanie np.: UDS lub policjant nie zatrzyma dowodu rejestracyjnego mimo, że są ku temu spełnione wszelkie wymogi, gdy stwierdzi luz na kierownicy, niesprawny układ hamulcowy, itp.
Czyn ma charakter formalny co oznacza, że dla przypisania przestępstwa nie jest potrzebne nawet zaistnienie konkretnego zagrożenia dla bezpieczeństwa (wystarczy abstrakcyjne) i nie jest tutaj potrzebny skutek w postaci np.: potrącenia pieszego, najechania na inny pojazd. Wystarczy, że pojazd wyjedzie za bramę SKP.
Czy te powyższe uwagi nie przypominają Wam czasem art. 84 ust. 3 PoRD i konkretnych przypadków odbierania uprawnień na 5 lat przez starostów?
Bo prawda, jak to zwykle z prawdą bywa, jest niestety tylko jedna. A oto i ona w tym momencie objawiona: każdy przypadek naruszenia przez UDS-a procedury BT powinien być przez kontrolujących zgłoszony do organów ścigania w kierunku art. 179 kk, gdzie zostanie dogłębnie wyjaśniony, dogłębnie i sprawiedliwie oceniony.
A kontrolujący nas panowie z TDT przy udziale przedstawicieli danego starostwa mają obowiązek prawny określony w art. 304 ustawy Kodeks postępowania karnego, gdzie w nałożono następujący obowiązek, Obowiązek, OBOWIĄZEK:
§ 2.
Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.
Zaś procedura określona w art. 84 ust. 3 PoRD jest czytelną próbą obejścia gwarancji obywatelskich7 w naszym kraju:
Piszę o tym dlatego, aby wszystkim niedowiarkom i Kolegom uzmysłowić tę prawdę, o której piszę od dłuższego czasu. Nasze środowisko jest poddane niesprawiedliwej represji ze strony urzędników naszego Państwa.
Dziadek Piotra
P.S.
A 18 listopada 2012 r. spotykamy się w OKGK w Leszczynku.
Zaczynamy o godz. 11,oo.
Zapraszamy wszystkich z uprawnieniami UDS-a.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Wyjaśnienia dla tzw. „obcych” P.T. Czytelników:
1 Cytuję za Onet-em: „….Wiele spraw w polskich przepisach jest regulowane na różne sposoby w różnych ustawach. Do czego mają się odwoływać sędziowie – nie wiadomo. Ja dążę do oczyszczenia tej stajni Augiasza. Jeżeli coś jest inaczej uregulowane w kodeksie karnym, a inaczej w ustawie szczegółowej, to trzeba zlikwidować jeden z tych przepisów. W moim przekonaniu podstawowym aktem prawnym powinien być kodeks karny, więc chcę usunąć przepis z ustawy szczegółowej, ale nie usuwam w ten sposób kary, bo ta kara przewidziana jest w kodeksie karnym – dodał.”
2 zła czarownica też zaprosiła Jasia i Małgosię do swojego domku z piernika z „dbałości”, żeby się nie błąkały po lesie…?.
3 BRD, to skrót pojęcia „bezpieczeństwo ruchu drogowego”.
4 UDS to skrót pojęcia „uprawniony diagnosta samochodowy, który pracuje na SKP przeprowadzając różne BT.
5 SKP, to skrót pojęcia „Stacja Kontroli Pojazdów” okręgowa lub podstawowa, gdzie dokonuje się różnych BT przez UDS-a.
6 PoRD, to skrót ustawy „Prawo o ruchu drogowym”.
7 Dr Wiesław Czerwiński, Wątpliwości konstytucyjne, „Paragraf na drodze” nr 1/2012 r.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, Konstytucja, motoryzacja, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola Zarządu OSDS, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), wyrok sądu