Inaczej mówiąc „strachy na lachy” lub nasz własny „Cepik” (?).
Bo nie mamy dostępu do „Cepik”-u, a wielka szkoda. W związku z tym brakiem dostępu była już wielokrotnie podnoszona sprawa utworzenia czegoś w rodzaju naszego własnego N-rejestru pojazdów, które w danym dniu nie powinny przejść BT.
Na początek byłaby to baza tych pojazdów, które po tzw. „wstępnym sprawdzeniu przed SKP” odjeżdżają w siną dal . . ., czyli nie wiem gdzie (?). Wystarczy wówczas zapamiętać nr rejestracyjny takiego pojazdu i wpisać go do naszej bazy danych pojazdów, które w danym dniu nie mogą przejść BT z powodu usterki o charakterze (1…., 2 . . . ., 3 . . . .).
Ale utworzenie takiej bazy danych powoduje obawę o to, czy UDS takim zachowaniem nie naraża się czasem na złamanie jakiegoś prawa. Więc odpowiadam z całą świadomością: NIE, UDS w takiej sytuacji nie naraża się!
A nawet wręcz przeciwnie, gdyż działamy w ten sposób w interesie poprawy szeroko pojętego bezpieczeństwa w RD, czyli w zakresie BRD, wyręczając w tym nasze śpiące Państwo, które nie chce nam udostępnić Cepik-a..
Więc nie straszmy się wzajemnie.
A jakiś czas temu napisałem, że są tacy Koledzy na niektórych SKP tu i tam, którzy odmawiają wykonania BT innych niż okresowe. To sytuacja bardzo podobna do opisanej wyżej, gdy sam właściciel pojazdu odmawia wykonania BT.
Zaraz potem na naszym forum http://www.sdsforum.home.pl/index.php rozgorzała dyskusja o tym, czy to wolno, czy też nie i co może z tego tytułu grozić UDS-owi. Przytaczano treść art. 138 KW. Ale żaden z dyskutantów nie zauważył, że w przytoczonej treści jest zapis o „uzasadnionej przyczynie” takiego zachowania się UDS-a.
Tak więc, jeśli przyczyna jest uzasadniona (np. klient mówi, że nie zapłaci lub mówi, że odjedzie naprawić usterkę, którą przed chwilą dopiero zauważył), a do tego brak jest podstawy prawnej do zatrzymania go przemocą na SKP, to nie ma żadnego powodu, żeby ściganiem tego wykroczenia objąć jakiegokolwiek UDS-a.
Więc po co się wzajemnie straszyć (sic!).
I jeszcze jedna ważna kwestia, już nieco bardziej życiowa, którą pominięto w tych dyskusjach. Otóż, wszystkie wykroczenia ścigane są na wniosek osoby pokrzywdzonej. W tym opisanym wyżej wypadku, pokrzywdzonym przez ewentualną odmowę wykonania usługi BT jest użytkownik pojazdu. Więc zapytam, czy z Waszego doświadczenia życiowego wynika, że osoba, której mówimy, że nie przejdzie BT, bo nie ma hamulca i świateł pobiegnie zaraz zgłosić na Policję fakt, że nie chcemy jej zrobić BT?
Albowiem ja mam watpliwości, gdyż z mojego doświadczenia życiowego i zawodowego to nie wynika. Raczej . . ., no . . ., jakby nawet wręcz przeciwnie…..
Więc nie straszmy się wzajemnie, że nie wolno tego, czy owego. Nie chcą nam dać dostępu do Cepik-a, to zacznijmy budować swoją własną bazę. Bo cel jest szczytny: służy to poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 20 2012
NASZ CEPIK
Nasz Cepik, czyli nie straszmy się.
Inaczej mówiąc „strachy na lachy” lub nasz własny „Cepik” (?).
Bo nie mamy dostępu do „Cepik”-u, a wielka szkoda. W związku z tym brakiem dostępu była już wielokrotnie podnoszona sprawa utworzenia czegoś w rodzaju naszego własnego N-rejestru pojazdów, które w danym dniu nie powinny przejść BT.
Na początek byłaby to baza tych pojazdów, które po tzw. „wstępnym sprawdzeniu przed SKP” odjeżdżają w siną dal . . ., czyli nie wiem gdzie (?). Wystarczy wówczas zapamiętać nr rejestracyjny takiego pojazdu i wpisać go do naszej bazy danych pojazdów, które w danym dniu nie mogą przejść BT z powodu usterki o charakterze (1…., 2 . . . ., 3 . . . .).
Ale utworzenie takiej bazy danych powoduje obawę o to, czy UDS takim zachowaniem nie naraża się czasem na złamanie jakiegoś prawa. Więc odpowiadam z całą świadomością: NIE, UDS w takiej sytuacji nie naraża się!
A nawet wręcz przeciwnie, gdyż działamy w ten sposób w interesie poprawy szeroko pojętego bezpieczeństwa w RD, czyli w zakresie BRD, wyręczając w tym nasze śpiące Państwo, które nie chce nam udostępnić Cepik-a..
Więc nie straszmy się wzajemnie.
A jakiś czas temu napisałem, że są tacy Koledzy na niektórych SKP tu i tam, którzy odmawiają wykonania BT innych niż okresowe. To sytuacja bardzo podobna do opisanej wyżej, gdy sam właściciel pojazdu odmawia wykonania BT.
Zaraz potem na naszym forum http://www.sdsforum.home.pl/index.php rozgorzała dyskusja o tym, czy to wolno, czy też nie i co może z tego tytułu grozić UDS-owi. Przytaczano treść art. 138 KW. Ale żaden z dyskutantów nie zauważył, że w przytoczonej treści jest zapis o „uzasadnionej przyczynie” takiego zachowania się UDS-a.
Tak więc, jeśli przyczyna jest uzasadniona (np. klient mówi, że nie zapłaci lub mówi, że odjedzie naprawić usterkę, którą przed chwilą dopiero zauważył), a do tego brak jest podstawy prawnej do zatrzymania go przemocą na SKP, to nie ma żadnego powodu, żeby ściganiem tego wykroczenia objąć jakiegokolwiek UDS-a.
Więc po co się wzajemnie straszyć (sic!).
I jeszcze jedna ważna kwestia, już nieco bardziej życiowa, którą pominięto w tych dyskusjach. Otóż, wszystkie wykroczenia ścigane są na wniosek osoby pokrzywdzonej. W tym opisanym wyżej wypadku, pokrzywdzonym przez ewentualną odmowę wykonania usługi BT jest użytkownik pojazdu. Więc zapytam, czy z Waszego doświadczenia życiowego wynika, że osoba, której mówimy, że nie przejdzie BT, bo nie ma hamulca i świateł pobiegnie zaraz zgłosić na Policję fakt, że nie chcemy jej zrobić BT?
Albowiem ja mam watpliwości, gdyż z mojego doświadczenia życiowego i zawodowego to nie wynika. Raczej . . ., no . . ., jakby nawet wręcz przeciwnie…..
Więc nie straszmy się wzajemnie, że nie wolno tego, czy owego. Nie chcą nam dać dostępu do Cepik-a, to zacznijmy budować swoją własną bazę. Bo cel jest szczytny: służy to poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).
Pozdrawiam
dziadek Piotra
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, Cepik, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, praca diagnosty, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD)